Znaczenie ceny w e-commerce, czyli dlaczego w sklepie internetowym ceny zmieniają się znacznie częściej?
- 25 kwietnia 2022
- 0
Co wpływa na fakt, że w e-commerce’ach ceny zmieniają się znacznie szybciej niż w sklepach stacjonarnych? Dlaczego w sklepach internetowych nierzadko możesz kupić produkt taniej niż na miejscu? Głównym powodem tego stanu rzeczy jest znaczenie ceny, jako czynnika wpływającego na decyzję o zakupie. Dowiedz się, dlaczego w e-commerce jest ono znacznie większe.
Cena w tradycyjnych sklepach – dlaczego nie jest decydującym czynnikiem w decyzji zakupowej?
W stacjonarnej sprzedaży cena oczywiście jest czynnikiem, który może wpłynąć na decyzję konsumenta o zakupie lub wyborze inne oferty, jednakże jest znaczenie jest znacznie mniejsze niż w przypadku e-commerce. Wynika to z faktu, że w sklepie tradycyjnym istnieje znacznie więcej możliwości perswazyjnych, takich jak:
- umiejętności sprzedażowe asystentów klienta;
- atrakcyjna ekspozycja produktu;
- techniki marketingowe wpływające na emocje (zapach, muzyka itp.).
Jednakże kluczową rolę ogrywa tutaj trudność w porównywaniu ofert. Klienci sklepów stacjonarnych muszą odwiedzić kilka placówek, aby móc porównać ceny. Niestety wiąże się to z koniecznością poświęcenia dużej ilości czasu, a nawet poniesienie dodatkowych kosztów związanych z przemieszczaniem się. Stąd klienci sklepów stacjonarnych, kiedy znajdą produkt w swoim sklepie, częściej są skłonni zapłaci za produkt więcej niż zakładali na etapie planowania zakupu.
Cena w e-commerce – łatwość w porównywaniu ofert
W sklepach internetowych także istnieje wiele czynników, które mogą nakłonić potencjalnego klienta do zakupu lub porzucenia oferty. Należą do nich m.in. prezentacja i opis produktu, łatwość i intuicyjność ścieżki zakupowej czy dostępne formy dostawy i płatności.
Żaden z nich nie ma jednak tak dużego znaczenia jak niezwykła wręcz łatwość w porównywaniu ze sobą różnych ofert. Robiąc zakupy w Internecie, można w kilka minut sprawdzić ceny w nawet kilkunastu sklepach. Aby to zrobić, wystarczy:
- wejść na strony kilku sklepów internetowych;
- wyszukać produkt w porównywarkach cenowych, np. Ceneo;
- porównać oferty na platformach sprzedażowych, takich jak Allegro, Shopee czy Erli;
- skorzystać z coraz popularniejszego Google Shopping, gdzie na jednym widoku można porównać kilkanaście ofert.
Automatyczny monitoring cen – najlepszy sposób na zoptymalizowanie cen
Klienci e-commerce, którym zależy na najniższej cenie za produkt, bez zastanowienia porzucają koszyki i wybierają oferty sklepów z atrakcyjniejszymi cenami. Monitoring cen konkurencji jest narzędziem, które pozwala właścicielom sklepów ustalać optymalną wysokość cen w oparciu o zbierane z rynku, zawsze aktualne dane. Jest najkorzystniejszy sposób na zachęcenie klientów do wyboru właśnie Twojej oferty.
Wypróbuj monitoring cen z Dealavo
Chcesz oferować klientom e-commerce ceny atrakcyjniejsze niż konkurencja, a jednocześnie generować satysfakcjonujące zyski ze sprzedaży? Postaw na monitoring cen w Dealavo – platforma do monitoringu cen ze wsparciem doświadczonych specjalistów to skuteczny sposób na zyskanie większej rzeszy zadowolonych klientów Twojego sklepu internetowego.
Artykuł partnera