Komputery i technologie

#

Czy Apple pracuje nad urządzeniami Bone Conduction AirPods?

  • 29 lipca 2020
  • 0

Apple może pracować z odtwarzaczami AirPod, które zapewniają lepszy dźwięk i są bardziej dostępne dla osób z wadami słuchu. Amerykańskie Biuro Patentów i Znaków Towarowych przyznało firmie Apple patent na "urządzenie do dostarczania sygnału audio", które wykorzystuje zarówno typowe dla urządzeń przewodzących dźwięk z powietrza, jak i coś, co nazywa się "przetwornikiem przewodnictwa kostnego".

Jeśli jest to projekt odtwarzacza AirPods, który wykorzystuje związek między strukturą kości a wibracjami czaszki w celu wytworzenia dźwięku poza kanałem słuchowym, jest to zmieniarka do gier dla osób urodzonych bez zewnętrznych kanałów słuchowych lub tych, które uważają wkładki za bolesne lub nieskuteczne.

Zgodnie z informacją w tle zawartą w patencie, słuchawki na przewodnictwo kostne pozwalają usłyszeć dźwięk bezpośrednio poprzez wibracje w czaszce. Natomiast słuchawki przewodzące powietrze najpierw przetwarzają sygnały dźwiękowe na wibracje powietrzne, które może wykryć ucho.

Słuchawki na przewodnictwo kostne mogą wykorzystywać różne kości w czaszce w celu ustalenia dźwięku, od kości skroniowych po stronie twarzy z przodu lub z tyłu uszu, do kości sferoidalnej w przedniej środkowej części czaszki, a nawet kości szczęki.

Te rodzaje aparatów słuchowych mają kilka zalet. Ponieważ nie zasłaniają one powietrza w kanale słuchowym, słuchawki ułatwiają słyszenie dźwięków z zewnątrz podczas słuchania dźwięku. (Jest to szczególnie ważne dla biegaczy.) A ponieważ powietrze nie jest potrzebne do transmisji dźwięku, tego rodzaju technologia może umożliwić korzystanie z podwodnych słuchawek.

Co najważniejsze, słuchawki na przewodnictwo kostne są dobrą alternatywą dla osób, których drogi słuchowe mogły być upośledzone lub uszkodzone.

Wciąż jednak istnieją wady, w tym dźwięki wysokoczęstotliwościowe, które zdaniem wynalazców są dużym wyzwaniem. Słuch ludzki na ogół waha się od 20 do 20 000 herców (Hz), na jeden patent, ale technologia przewodzenia kostnego zaczyna się obniżać w zakresach wyższych niż 4 000 Hz.

I, w dziwnym zakręcie, być może rzeczywiście będziesz w stanie poczuć wrażenie dźwięku - jak w, bezpośrednio przez kości w twojej głowie, co prawdopodobnie nie jest tak miły, jak czuć wibracje basu w słuchawkach Beats Solo. Wynalazcy właściwie opisują to jako "łaskotanie użytkownika, które może sięgać nawet do irytujących".

Mówiąc jasno, przewodnictwo kostne nie jest nową technologią, a Apple jej nie wynalazło. Początki tej technologii sięgają co najmniej lat 70., kiedy to naukowcy wprowadzili pierwsze aparaty słuchowe kotwiczone w kości.

Urządzenia te omijają zewnętrzny kanał słuchowy i ucho środkowe, a zamiast tego używają tytanowej protezy, osadzonej chirurgicznie w czaszce. Procesor dźwięku jest instalowany na małym zaczepie, który jest odsłonięty na zewnątrz skóry. Ponieważ implant wprawia w drgania czaszkę i ucho wewnętrzne, stymuluje on włókna nerwowe, które w efekcie umożliwiają słyszenie.

Chirurgicznie wszczepione AirPody nie brzmią dobrze - bez względu na to, że pytasz Elon'a Musk'a, który chce wszczepić ci chip do głowy, aby pomóc ci w transmisji muzyki - patent w dużej mierze to potwierdza. "W niektórych przypadkach przetwornik przewodzenia kostnego może zawierać implant podskórny" - mówi patent.

Ponadto, istnieje szansa, że aparat słuchowy może być połączony z "parą okularów do oglądania filmów wideo, które mogą wyświetlać użytkownikowi lub zwiększać jego percepcję wzrokową". Apple Glass, ktoś?

Wygląda na to, że niezależnie od tego, co firma Apple zrobi z tą technologią, będzie to model hybrydowy, w którym wykorzystuje się zarówno przewodzenie dźwięku z powietrza, jak i przewodzenie kostne. Zgodnie z patentem, w urządzeniu mogą być stosowane filtry, które pomagają oddzielić niższe częstotliwości od wyższych, których urządzenie do przewodzenia kości nie jest w stanie skompensować.

I aby ominąć to dziwne łaskotanie kości w Twojej głowie, które dosłownie wibruje, firma Apple pomyślała o użyciu sprężarek w celu zmniejszenia intensywności tych sygnałów audio.

Komentarze (0)