IT

#

Czego pracownicy branży IT oczekują od rekruterów?

  • 24 sierpnia 2020

Stale rozwijająca się branża IT wymaga działań rekruterów doskonale zorientowanych w potrzebach kandydatów. Jako że firmy liczą na wykwalifikowanych specjalistów, warto skoncentrować się na spełnieniu oczekiwań kandydatów. Programiści, inżynierowie DevOps, czy testerzy spodziewają się nie tylko wysokiego wynagrodzenia, ale też benefitów pozapłacowych i przyjaznych warunków pracy. O największe talenty walczy wielu pracodawców IT. Jak więc zachęcić kandydatów do pracy w konkretnej firmie? Poznaj najważniejsze wskazówki!

Po pierwsze - konkrety

W branży IT pracują ścisłowcy, a to grupa, która nie lubi marnować czasu. Ich pragmatyczne nastawienie do wszelkich wyzwań oznacza, że liczą na konkrety. Ogłoszenia o pracę powinny być sformułowane krótko i merytorycznie, a spodziewana rozmowa kwalifikacyjna powinna być zwięzła i nastawiona na przekazanie najważniejszych informacji. Do tych zaś należą szczegóły dotyczące projektu, stacku technologicznego, wynagrodzenia i ewentualnych bonusów. Warto też wspomnieć o miejscu pracy, wyposażeniu biura i możliwości pracy zdalnej. Żeby w ogóle rozważać ofertę, kandydat chce to wiedzieć już na początku,

Po drugie - szczerość

Kandydat na stanowisko w branży IT musi czuć, że firma jest wiarygodna. Rolą rekrutera jest wzbudzenie zaufania i przedstawienie szczerych zamiarów pracodawcy. W informacjach o wynagrodzeniu i o zakresie obowiązków nie może być żadnych haczyków. O intencjach firmy będzie świadczyć także dokładne określenie ścieżki awansu oraz jasne i precyzyjne przedstawienie szczegółów odnośnie wykorzystywanych technologii i oferowanych pracownikom możliwości rozwoju.

Po trzecie - partnerstwo w rozmowie

Każdy kandydat, bez względu na branżę, w jakiej działa, odczuwa stres związany ze zmianą pracy. Rekruter ma szansę zniwelować niepokój i wprowadzić przyjazną atmosferę. Ważne jest, aby rozmowa kwalifikacyjna nie kojarzyła się ze złem koniecznym. Bez względu na jej ostateczny wynik, niech pozostanie miłym doświadczeniem. Rekruter powinien być otwarty, pomocny i po prostu sympatyczny. To istotne, żeby potencjalny pracownik już na starcie nie odczuł, że będzie traktowany z góry tylko dlatego, że pojawił się w firmie później niż reszta zespołu. Przestrzeń do zadawania pytań i szczere odpowiedzi pozwolą kandydatowi poznać firmę i dokładnej przemyśleć jej ofertę. 

Po czwarte - informacja zwrotna

Większość osób szukających pracy nie otrzymuje informacji o wynikach rekrutacji. O powodzeniu dowiadują się tylko ci, którzy zostali przyjęci. Szacunek do wszystkich, którzy poświęcili czas na zgłoszenie swojej kandydatury i rozmowę kwalifikacyjną nie tylko świadczy o kulturze rekrutera, ale też wpływa na wizerunek całej firmy. Jeśli kandydat nie został zatrudniony, należy mu się feedback w postaci informacji o wynikach rekrutacji. Warto podziękować za jego zgłoszenie, a nawet podkreślić mocne strony jego aplikacji. Może zmotywować go to do dalszego rozwoju. A kto wie, czy kiedyś firma nie będzie go jednak potrzebowała?

Po piąte - szacunek do zatrudnionych pracowników

Dobry rekruter traktuje na równi wszystkich ludzi w zespole - szanuje i docenia zarówno tych o długim stażu w firmie, jak i tych, którzy dopiero chcieliby stać się jej częścią. Poza kandydatami, powinien poświęcać uwagę tym, których spotyka na co dzień. To rekruter może motywować do dalszej pracy, tym samym zachęcając do pozostania wiernym jednemu pracodawcy. Im lepsza będzie atmosfera w zespole, tym chętniej pracownicy będą przykładali się do swoich obowiązków. Zmniejszy się też ryzyko ich odejścia. A w przypadku wykwalifikowanych specjalistów, utrzymanie pracowników jest szczególnie istotne!